Friday, January 28, 2011

Does ghost really exist?


This is ghost that people call " Pochong " 

Ni laa si gadis yang comel lote tu. Haha, say Hi to her, PONTIANAK ;)

Tu tangan siapa kat belakang pocong tu -.-''

PENANGGAL

This is ghost that people always said " penanggal " because its just has head and heart only and dont have any body part
First time tajuk entry aku macam ada sangkut paut. Okay, act dari kecik lagi kan kita dah terbiasa dengar cerita hantu dari atuk nenek jiran kucing semua lah. Same goes to me actually. Tapi serious aku minat gila dengan cerita hantu dan benda benda yang misteri konon tak boleh terungkap lah kan *ecehh ayat aku. Setengah orang percaya, tapi setengah orang tak. Tapi bagi aku, aku percaya tapi bukan percaya hantu tapi Syaitan. Dulu masa aku kecik kecik mak aku selalu cerita pasal Pontianak. Pontianak diambil daripada Mati Anak. Sebab perempuan tu mati ketika melahirkan anak. Tapi entah macamana entah tertukar jadi Ponti Anak Remaja haha. Pontianak tu kan boleh bertukar menjadi gadis cantik kalau kita paku leher dia. Tapi ada ke orang berani? Haha. Pocong pun agak famous di kalangan orang melayu. Eh sekejap,kenapa aku macam tulis karangan? Sambung balik, Pocong tu yang aku tahu dia suka lompatlompat cari orang yang boleh longgar kan sikit ikatan kat kepala dia. Seram pulak aku type pasal entry ni. Gulppp. Tapi kan, mak aku cakap bukan semua bertuah dapat tengok muka hantu. Haha bertuah ke? Tapi betul lah, orang tua tua kata, siapa yang dapat tengok muka hantu, orang tu sangat bertuah dan sentiasa akan menerima nasib yang baik. Sebab hantu selalu cover muka diaorang dengan rambut diaorang yang panjang berjela tu. Tapi tu smeua kepercayaan, bukan betul pun kan. Lagipun siapa yang berani nak tengok muka hantu tu live ahaha. Tapi dalam banyak banyak hantu, aku paling seram dengan hantu Penanggal. Tahu tak? Hantu penanggal tu dia ada kepala dengan usus, jantung, paruparu dia je. Then, dia akan merayau rayau sekitar kampung semua. Dia jadi macam tu sebab dia mengamalkan sihir. Sumpah takut weh. Ishhhhh. Dahsyaatttttttttt! Aku dah laa tak mandi lagi ni, ni yang takut ni masuk bilik air :( Bodoh laa yang pi tulis pasal hantu ni buat apa? Haihhhhhhhhhhh
♥ I love you if you comment or like ♥

No comments:

Post a Comment